Tuesday, August 11, 2009

PERKHEMAHAN BADAN BERUNIFORM SMK KIJAL ERAT PERMUAFAKATAN

Pada 9 hingga 11 Julai, telah berlangsungnya perkhemahan unit beruniform SMK Kijal. Objektif perkhemahan ini adalah untuk melatih sifat berdikari dan jati diri setiap peserta.

Perkhemahan ini telah diadakan di kawasan sekolah. Seramai 141 orang pelajar dari 7 badan beruniform telah menyertai perkhemahan yang berlangsung selama 3 hari ini. Antara aktiviti-aktiviti yang dijalankan ialah pertandingan kawad kaki, pertandingan membuat gajet dan pertandingan khemah terbaik. Hampir keseluruhan aktiviti telah diungguli oleh Kadet Polis yang muncul sebagai johan dan naib johan disandang oleh Kadet Bomba. Tempat ketiga pula disandang oleh Pasukan Pengakap.

Para guru dan kakitangan juga telah menunjukkan komitmen yang sangat tinggi di mana anak dan keluarga dibawa tidur bersama-sama di tapak perkhemahan. Pertandingan mewarna khas untuk anak-anak guru dan kakitangan juga sungguh meriah bila bermacam karenah dan keletah dapat dilihat. Tiada jurang antara guru dan pekerja lain, semuanya mesra dan bergurau senda.

TAHNIAH Kadet Polis dan Syabas SEMUA!